Wiem jak to jest… Ze wszystkich sił próbujesz na lekcji wytłumaczyć uczniom w jaki sposób zagrać utwór na flecie, tracicie czas na pisanie nut, rysujecie schematy chwytów, gracie powoli, nie wychodzi… Zadajesz utwór jako pracę domową(?!?). Niestety po tygodniu uczeń przychodzi i oznajmia, że zapomniał jak grać, nie zdążył przepisać chwytów i ogólnie nienawidzi grać na flecie… Sam jako nauczyciel przeżywałem to wiele razy. Dlatego w pewnym momencie swojej edukacyjnej kariery postawiłem na tworzenie pomocy dydaktycznych rozwiązujących wszystkie te problemy. Dzisiaj chcę się z Tobą tym podzielić!
Moim zdaniem największymi problemami z nauką gry instrumencie podczas zajęć uczniów są:
– brak dostatecznego utrwalenia materiału na lekcji z racji braku czasu. (45 min. szybko mija),
– brak materiałów które by przypominały dzieciom omawiane zagadnienia na lekcji,
– zeszyt w pięciolinie – i tylko on – brak odpowiednio zachęcającej oprawy wizualnej
– brak podkładów do grania w domu – na lekcji nauczyciel zagra podkład, jednak o ile przyjemniej ćwiczy się z profesjonalnie przygotowanym podkładem dostępnym z każdego komputera czy smartfonu.